Wyznanie copywritera – Bartek Krawczyk
Jeśli zastanawiasz się, jak pisać lepiej, jak więcej sprzedawać i zdobywać nowych klientów, może tu znajdziesz odpowiedź? Może tylko potrzebujesz tylko tej jednej umiejętności?
Copywriter Bartek Krawczyk odpowiedział na kilka pytań, związanych z tym, jak pomaga mu w tym mój program rozwoju kompetencji copywriterskich Sales Shift.
1. Powiedz z czego żyjesz i jaką rolę w tym odgrywa pisanie dobrych tekstów?
Jestem zawodowym Direct Response Copywriterem. Pisanie skutecznych tekstów sprzedażowych utrzymuje mnie i moją rodzinę.
2. Jak sobie radziłeś przed zapoznaniem się z programem Sales Shift? Co cię ograniczało, jakich problemów chciałeś się pozbyć, czego miałeś dosyć?
Na co dzień pisze teksty dla klientów działających w różnych branżach. Chciałem przyspieszyć jeszcze bardziej proces pisania tekstów dla branż, w których jeszcze nie pracowałem. Jeszcze lepiej zrozumieć człowieka, który wchodzi na stronę internetową, wiedzieć dokładnie, co dzieje się w jego głowie. Potrzebowałem szybkich schematów myślowych, które pozwolą mi rozpracować klienta, dotrzeć szybko do tego, co jest dla niego absolutnie najważniejsze, żeby ograniczyć ryzyko, że „miniemy” się z klientem.
3. Jakie miałeś wątpliwości, obiekcje, obawy przed zakupem Sales Shift? Co ostatecznie zadecydowało o tym, że zdecydowałeś się na zakup materiałów z tego programu? Czego się spodziewałeś?
Przeszedłem chyba wszystkie szkolenia Darka, więc byłem trochę ciekaw czy jeszcze jest on mnie w stanie czymś zaskoczyć. Tym bardziej, że to był program na cały rok. 12 spotkań. Gdy pierwszy raz zobaczyłem ofertę byłem trochę zaniepokojony, bo patrząc po zagadnieniach wyglądało mi to na dosyć ogólne tematy. Na przykład tylko 1,5 godziny o pisaniu e-maili? Trochę bałem się, że nie dowiem się niczego nowego i wydam pieniądze na coś, co już wiem, ale będzie powiedziane innymi słowami.
Ostatecznie do zakupu całego szkolenia z góry przekonały mnie 2 rzeczy. Pierwsza to jedna z opcji zakupowych, gdzie przy zakupie całego pakietu Darek daje możliwość konsultacji na Skypie po każdym webinarze. Omawiamy pracę domową, nie jestem zostawiony sam sobie i każdą moją wątpliwość omawiamy na gorąco. Fajne to jest, bo Darek od razu prostuje wiele rzeczy, kwestii. Osobiście mi najwięcej dają te rozmowy. Druga rzecz, to podejście Darka do copywritingu. Mnie nie interesują techniki, tylko ludzie do których się pisze, a Darek idealnie wpasuje się swoim modelem postrzegania copywritingu, w to czego ja chce się uczyć.
Jest wiele szkoleń na rynku, które dają gotowe słowa, zdania, schematy czy tabelki. Dla mnie osobiście to jest za płytkie. Ja szukam czegoś głębszego, strategii, która działała 100 lat temu i działa dziś. Darek daje, a ja korzystam i wdrażam do biznesu swojego i klientów.
4. Pierwsze efekty pisania po wykorzystaniu wiedzy z Sales Shift? Co zrobiło na Tobie największe wrażenie? A co dziś uważasz za najbardziej wartościowe w Sales Shift?
Powiem szczerze, że po pierwszym webinarze „Mind Shift” byłem trochę rozczarowany. Spodziewałem się czegoś innego. Wtedy jeszcze nie wiedziałem jak bardzo potrzebowałem tej zmiany w głowie. Nie byłem na nią jeszcze gotowy, a to ona przyspieszyła mocno mój copywriterski rozwój w tym roku. Napisałem do Darka dzień po webinarze, że jestem rozczarowany. To co mi napisał w mailu trafiło idealnie w moje potrzeby. Zrozumiałem na czym polega Mind Shift, ta zmiana w głowie, która musi zajść, żeby naprawdę z dnia na dzień pisać duuuużo lepiej.
To co zmienia się po zrozumieniu tego nie da się opisać wskaźnikami OR, CTR czy CR, ale uczucie jest niesamowite, gdy klienci piszą, że właśnie o to im chodziło w tekście, który dla nich pisze. Najwięcej można nauczyć się, gdy Darek analizuje przykłady uczestników. Różne biznesy. Inne problemy. Błędy innych bardzo dobrze uczą i spajają cały temat w jedno. Po każdym webinarze mam zawsze kilka stron notatek.
5. Jak pomaga Ci Sales Shift w codziennej pracy? Jakie są długofalowe efekty korzystania z tej wiedzy? Czas, wysiłek, pieniądze?
Na stworzenie oferty, e-maila, wpisu na bloga poświęcam zdecydowanie mniej czasu. Ale jest coś ważniejszego. Ciężko to przełożyć na pieniądze, czy czas, ale jest to ta pewność, większa wiara w siebie i swoje umiejętności prześwietlania dowolnego biznesu oczami klienta. Teraz przeglądanie ofert i tekstów na stronach www moich klientów to świetna rozrywka. W głowie automatycznie pojawia się mnóstwo pomysłów na poprawę działających już biznesów. W każdym szkoleniu znajduje ciągle nowe elementy, które można testować we własnych ofertach, czy poprawiać u klientów. Gdy wpadnie się w ten „wir” ciągle zauważa się nowe rzeczy, które poprawiają konwersję.
6. Gdybyś miał komuś doradzić jak najefektywniej korzystać z Sales Shift to jaka byłaby Twoja najważniejsza rada?
Nie wiem jak inni przerabiali Sales Shift, ale powiem jak robiłem to ja. Wydaje mi się, że to najlepszy sposób, żeby poznać wszystkie smaczki tego szkolenia. Od razu na drugi dzień po webinarze przez 21 dni pisałem wykorzystując tę wiedzę. Dzień w dzień. Tylko tak mogłem sprawdzić, czy to o czym mówi Darek jest wartościowe. W trakcie zapisywałem przemyślenia, pomysły, nowe rzeczy do których dochodziłem. Z czasem to weszło mi w krew i pisanie z wykorzystaniem wiedzy z Sales Shift stawało się moim nawykiem.
7. 3 elementy Sales Shift, które Twoim zdaniem mają największy wpływ na skuteczność Twoich ofert – jak je stosować?
Pierwsza rzecz będzie z drugiego szkolenia – Promise Shift. Tworzenie tekstem namacalnych doświadczeń dla czytających ofertę. Przenoszenie słowami na zupełnie inny poziom obietnic, który jest niedostępny dla większości internetowych marketerów. Do dziś mam nagranie tego webinaru na telefonie:)
Druga rzecz ze szkolenia Offer Shift. Darek pokazuje tam jak dzielić produkt na 4 elementy. To mocno pomaga stworzyć wgląd w opisywany produkt lub usługę. Dzięki temu zawsze jest kontrola nad tym, żeby pisać tylko o tym, co interesuje naszego klienta. Dobre to jest.
Ostatnia rzecz jest ze szkolenia Page Shift. Jest tam mowa o tym jak „dotykać” bolących problemów klienta. Trafiać w punkt, a nie krążyć obok tego, co go interesuje. Bardzo proste a przyciąga mocno uwagę każdego klienta.
8. Masz jakiś swój schemat korzystania z Sales Shift, który daje Ci najlepsze efekty?
Nie mam jakiegoś specjalnego schematu. Natomiast mam mnóstwo elementów z Sales Shift, które na stałe weszły do mojego warsztatu i nie wyobrażam sobie pracy bez nich przy pisaniu jakiegokolwiek tekstu. Jedną z takich rzeczy jest świetny element ze szkolenia E-mail Shift. Mówi o emocjach klienta. Dla mnie to jest copywriterski „must have”.
9. Gdybyś miał komuś polecić zakup Sales Shift, to jakbyś to zrobił jednym zdaniem?
Jak dla mnie pakiet szkoleń Sales Shift to jeden z lepszych sposobów jakie znam na zdobycie małym kosztem, na zawsze, bezcennej umiejętności pisania skutecznych tekstów w dowolnym biznesie. Jeżeli ktoś myśli, że umie pisać i już ma dużą wiedzę, to tu znajdzie mnóstwo elementów, które bardzo wzbogacą jego warsztat. Wiele rzeczy, o których prawdopodobnie nie zdawał sobie sprawy, a każdy z tych elementów potrafi mocno zwiększyć konwersję. Po każdym nowym obejrzeniu dowolnego szkolenia Sales Shift zauważam ciągle nowe rzeczy, które zwiększają skuteczność moich tekstów. To uzależnia i już po kilku próbach daje niesamowitą satysfakcję z pisania i fajne pieniądze.
PS A jeśli ta opinia wzbudziła w Tobie pragnienie posiadania programu SalesShift, to mam dla Ciebie dwie wiadomości, dobrą i złą.
Zła jest taka, że nie można już kupić programu SalesShift. “Ale, ale, ale…. ja chciałem sobie to kupić…”
Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie nagrania programu SalesShift są teraz bezpłatnym dodatkiem do NSC >>
Przez 18 lat sprawdziłem wszystkie możliwe zasady copywritingu i napisałem ponad 10 000 tekstów dla najróżniejszych branż.
Oto 5 najważniejszych porad, które pomogą Ci szybko napisać każdy tekst marketingowy. Zapisz się, a otrzymasz 5 e-maili z tymi cennymi wskazówkami:
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Dynanet.pl Dariusz Puzyrkiewicz. Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Tak naprawdę co rok copywriterzy będą bardziej potrzebni bo ten zawód bardzo się rozwija od kilku lat.