
Wyznanie przedsiębiorcy – Paweł Królak
Moim zdaniem każdy przedsiębiorca powinien sam pisać teksty do swoich materiałów marketingowych. Bo wcale nie trzeba być „copywriterem”. Wystarczy być sobą.
Tym razem o programie rozwoju sprzedaży Sales Shift mówi Coraz Lepszy Szef, Paweł Królak:
1. Powiedz z czego żyjesz i jaką rolę w tym odgrywa pisanie dobrych tekstów?
Od pewnego czasu większość swojego życia poświęcam pomaganiu przedsiębiorcom i pasjonatom, bo wierzę, że jeśli ten świat ma się stać lepszy, to są w stanie tego dokonać tylko przedsiębiorczy ludzie. Dlatego założyłem Coraz Lepszą Firmę. W jej ramach zajmujemy się ułatwianiem im życia i dawaniem ulgi przedsiębiorcom. Dajemy im narzędzia, które upraszczają prowadzenie biznesu, doradzamy w strategii biznesowej, w tworzeniu skutecznych zespołów, szkolimy w niestandardowych metodach zarządzania i marketingu oraz tworzymy produkty edukacyjne. A do tego tworzymy dla nich przestrzeń do współpracy w ramach Społeczności Coraz Lepszych Przedsiębiorców. Wszystko po to, by pomóc im osiągnąć etap, na którym będą mieli czas, pieniądze i spokój i wtedy realnie będą w stanie zmieniać świat wokół siebie.
Pisanie dobrych tekstów to absolutna podstawa naszego marketingu. Content marketing to główny kanał pozyskiwania naszych Klientów. Większość tekstów tworzymy sami, a te najważniejsze (kluczowe oferty), jak świetnie wiesz, zlecamy Tobie 🙂
2. Jak sobie radziłeś przed zapoznaniem się z programem Sales Shift? Co cię ograniczało, jakich problemów chciałeś się pozbyć, czego miałeś dosyć?
Temat copywritingu czy generalnie pisania tekstów biznesowych czy sprzedażowych nie jest mi obcy. W zasadzie piszę takie teksty to od 15 lat, ale nigdy nie było to moje główne zajęcie (i pewnie nie będzie – wszak ciężko znaleźć na to odpowiednią ilość czasu, gdy prowadzi się 2 firmy).
Właśnie ten brak czasu na pisanie i solidną analizę zawsze stanowił problem. Szukałem rozwiązania, które pozwoli mi przyspieszyć powstawanie takich tekstów, żebym mógł tworzyć treści skuteczne, ale nie musiał siedzieć nad „dopieszczeniem” takiego tekstu 3 dni.
Mój problem stanowi też to, że większość moich potencjalnych klientów nawet nie wie, że istnieją rozwiązania, które oferuję. Moi potencjalni klienci nie szukają moich produktów, bo nawet nie wiedzą, że mogą się do kogokolwiek zwrócić o pomoc w sprawie poukładania swojej firmy.
Dlatego tak duże znaczenie ma ich edukacja, ale też trzeba ją wyważyć z treściami sprzedażowymi, a to nie było łatwe. Szukałem zatem rozwiązania, które pomoże mi w prosty sposób sprzedawać poprzez treści edukacyjne.
3. Jakie miałeś wątpliwości, obiekcje, obawy przed zakupem Sales Shift? Co ostatecznie zadecydowało o tym, że zdecydowałeś się na zakup materiałów z tego programu? Czego się spodziewałeś?
Wielkich wątpliwości nie miałem. Jedynie te same, co zawsze w takich przypadkach – czy nauczę się czegoś nowego… Widzisz, czytam ok. 150 książek rocznie, kupuję niezliczone ilości szkoleń. Dlatego zawsze decydując się na nowe, kolejne, zastanawiam się, czy będą tam treści warte poświęcenia im czasu (bardziej zwracam tu uwagę na czas niż pieniądze).
Natomiast Twoje szkolenia nigdy mnie w tym nie zawiodły. Może dlatego stałeś się moim Guru od copywritingu 🙂
4. Pierwsze efekty pisania po wykorzystaniu wiedzy z Sales Shift? Co zrobiło na Tobie największe wrażenie? A co dziś uważasz za najbardziej wartościowe w Sales Shift?
Pierwszym efektem było to, że zmieniłem trochę sposób pisania newsletterów. I to zdecydowanie poprawiło ich skuteczność (podniosło klikalność o kilka punktów procentowych).
Największe wrażenie zrobiły na mnie proste pytania, które dają do myślenia oraz fajne gotowe schematy, na których można się oprzeć, tworząc treści. W ten właśnie sposób osiągnąłem cel, jakim było przyspieszenie pisania.
5. Jak pomaga Ci Sales Shift w codziennej pracy? Jakie są długofalowe efekty korzystania z tej wiedzy? Czas, wysiłek, pieniądze?
Najbardziej widocznym efektem jest chyba to, że po obejrzeniu Mind Shift podniosłem ceny swoich sesji strategicznych dwukrotnie, co spowodowało… wzrost zainteresowania klientów. Dzięki temu nie muszę już nawet udzielać tylu konsultacji, a zarabiam na nich więcej niż wcześniej.
Po drugie: piszę ewidentnie szybciej i stało się to łatwiejsze.
Po trzecie: trudno mi zmierzyć dokładne efekty sprzedażowe płynące bezpośrednio z takiego pisania, bo testów porównawczych nie robiłem, ale widzę wyraźnie, ta skuteczność wzrosła.
6. Gdybyś miał komuś doradzić jak najefektywniej korzystać z Sales Shift, to jaka byłaby Twoja najważniejsza rada?
Krótko: jedno obejrzenie nie wystarczy. U mnie sprawdza się taka metoda: najpierw oglądam wideo, potem w samochodzie (zamiast muzyki) słucham kolejny raz tych treści jako audiobooka. A jednocześnie często mam pod ręką ActionShift, czyli ściągawkę, która ułatwia szybkie przypomnienie.
7. 3 elementy Sales Shift, które Twoim zdaniem mają największy wpływ na skuteczność Twoich ofert – jak je stosować?
Po pierwsze: odblokowanie się, jeśli chodzi o spojrzenie na wycenę swoich usług/produktów. Czyli to, co znajdziemy w MindShift. Od tego warto zacząć.
Po drugie: inny sposób myślenia o wykorzystaniu listy adresowej, zawarty w ListShift. Przede wszystkim zrozumienie, jakie są rodzaje zapisujących się i jakie mają oczekiwania (i co ciekawe: których z tych oczekiwań nie warto spełniać).
Po trzecie: modele zakupowe z Content Shift. Uświadomienie sobie tego ułatwia dobór treści i tworzy gotowe pomysły na teksty.
Patrzę sobie na te trzy rzeczy, które wskazałem i co ciekawe, bardziej zwróciłem tu uwagę na rzeczy związane z przekonaniami niż typowo narzędziowe. Ale rzeczywiście chyba tak było, że większy wpływ na skuteczność moich treści miała zmiana przekonań niż gotowe schematy.
8. Masz jakiś swój schemat korzystania z Sales Shift który daje Ci najlepsze efekty?
Dokładnie taki, jak wspominałem w pytaniu nr 6. Oglądam wideo, potem audio, a na końcu ściągawka w postaci ActionShift.
9. Gdybyś miał komuś polecić zakup Sales Shift, to jakbyś to zrobił jednym zdaniem?
Mówiąc kolokwialnie „Sales Shift ryje czachę” 🙂 Nawet jeśli wydaje Ci się, że wiesz dużo o content marketingu, to po Sales Shift spojrzysz na swoje działania w zupełnie inny sposób.
INNE OPINIE O TYM SZKOLENIU:
Marketera: https://dynanet.pl/copywriting/2016/copywriting/wyznania-marketera-2-tu-nie-ma-lania-wody/
Marketera: https://dynanet.pl/copywriting/2016/copywriting/wyznania-marketera/
Copywritera: https://dynanet.pl/copywriting/2016/szkolenia/wyznanie-copywritera-1/
Jakieś pytania?
PS A jeśli ta opinia wzbudziła w Tobie pragnienie posiadania programu SalesShift, to mam dla Ciebie dwie wiadomości, dobrą i złą.
Zła jest taka, że nie można już kupić programu SalesShift. “Ale, ale, ale…. ja chciałem sobie to kupić…”
Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie nagrania programu SalesShift są teraz bezpłatnym dodatkiem do NSC >>

Przez 18 lat sprawdziłem wszystkie możliwe zasady copywritingu i napisałem ponad 10 000 tekstów dla najróżniejszych branż.
Oto 5 najważniejszych porad, które pomogą Ci szybko napisać każdy tekst marketingowy. Zapisz się, a otrzymasz 5 e-maili z tymi cennymi wskazówkami:
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Dynanet.pl Dariusz Puzyrkiewicz. Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Leave a Comment