Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 10 sierpnia 2017
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Newsletter

Miękka formuła twardej perswazji

Nie krzycz, rozmawiaj

Megafonowe teksty zawsze wywołują opór. Kiedyś mówiło się na to szczekaczka.

Gdy ktoś chce przemówić do tłumu, bierze do ręki megafon i wszyscy go “słyszą”. 

Głos jednak jest zniekształcony i chropowaty.

Megafon to narzędzie propagandy. Głupim tłumem trzeba sterować, jak baranami, bo jeszcze się rozejdą na boki, albo zaczną myśleć. Trzeba go zasypać słowami, argumentami, autorytetami obawami, by posłusznie wykonywał polecenia.

Marketing konwersacyjny jest inny. Nikt nikogo nie przytłacza, nie dociska, nie męczy. Zamiast tego jest przyjazna konwersacja. Na luzie, bez spinki. Jako klient, czujesz się bezpiecznie, nikt na nic nie naciska, masz zawsze pewność, że wszystko pozostaje w Twoich rękach.

Jest jeden minus. Jako sprzedawca bierzesz pełną odpowiedzialność za swoje działania i ich efekty. Jeśli coś Ci nie wychodzi – bierzesz za to odpowiedzialność i szukasz sposobu na to, co Ty możesz zrobić.

W megafonowej propagandzie odpowiedzialność jest zawsze gdzieś indziej. Zawsze są jacyś “oni”. To wszystko “oni”. Gdyby “ich” nie było… A szczekaczka powie Ci, co robić.

Megafon powinna mieć w ręku tylko jedna osoba. Jeśli mają go dwie lub trzy osoby, przekrzykują się nawzajem i nic nie zrozumiesz.

Marketing konwersacyjny zawsze opiera się na relacji z jednym człowiekiem. Ciężko jednocześnie rozmawiać z wieloma osobami. Gdy rozmawiasz z jedną osobą, jakby była sama na świecie, ona Cię usłyszy.

Dramat wielu przedsiębiorców z dobrymi i wartościowymi produktami polega na tym, że nikt ich nie słyszy. Klienci nie kupują, bo nie dociera do nich przekaz o wartości produktu. Jak na targu, gdzie przekupki się przekrzykują, która ma taniej te jajka.

Więc niewysłuchany przedsiębiorca w desperacji sięga po szczekaczkę i zaczyna przekrzykiwać innych. Powiedz mi tak szczerze, czy Cię słyszą? Hałas sprawia, że zasłaniamy uszy, by nie ogłuchnąć. Rozmowa sprawia, że czujemy się wysłuchani. Nikt na nikogo nie krzyczy.

Jeśli od pewnego czasu nikt Cię nie słucha, to jak długo to jeszcze zniesiesz? Ile to już trwa? A Ty, w tym hałasie, w ogóle jeszcze siebie słyszysz? A Twój głos, pamiętasz jeszcze swój głos, ten prawdziwy, z rozmowy, a nie dla tłumów, zniekształcony i chropowaty?

Marketing konwersacyjny przywraca Ci prawdziwy głos. Dzięki Internetowi możesz w każdej chwili zacząć tysiące indywidualnych rozmów. Rozmowa, to najsilniejszy sposób perswazji. Bo nikogo na siłę nie przekonujesz, więc nie pojawia się opór. Tak, trzeba się nauczyć prowadzić taką rozmowę, zwłaszcza z tysiącami osób na raz – przez stronę, posta, artykuł i e-mail.

Codziennie dokonujesz wyboru, jak się komunikujesz z klientami. W każdej chwili możesz odłożyć szczekaczkę na bok, zbliżyć się do klienta i zacząć rozmowę. Dystans tworzy opór, rodzi obawy przed nieznanym. Zbliż się do klienta, pokaż swoją prawdziwą twarz, a przestanie się bać. Tu zmarszczki na twarzy działają na Twoją korzyść. Brzuszek w formie piłki lekarskiej zamiast sześciopaka sprawia, że zyskujesz na prawdziwości, a prawda otwiera relacje sprzedażowe.

Megafon w ręce daje siłę. JA TERAZ MÓWIĘ! Siłę pozorną, fałszywą. Wystarczy wyjąć baterię z megafonu, a cała siła ucieka, jak powietrze z balonu.

I wtedy sprzedawca mierzy się z prawdą. Megafon przekrzykuje prawdę, mówi, co mamy widzieć, gdy patrzymy, co mamy słyszeć, gdy słuchamy, co mamy czuć…

Prawda jest po Twojej stronie, nie trzeba jej przekrzykiwać. Masz dobry produkt, powiedz o tym, zamiast przekrzykiwać. Swoim głosem, bez szczekaczki.

Jeśli czujesz, że to do Ciebie i chcesz odzyskać swój marketingowy głos, to mam dla Ciebie propozycję. Przygotowałem nowy opis NSC, oparty na pytaniach, jakie do tej pory otrzymałem. Zobacz, może tam jest odpowiedź na Twoje pytanie? Jeśli jakiejś odpowiedzi tam zabrakło, daj mi proszę znać – napisz do mnie.

Oto Nowa Szkoła Copywritingu – najsilniejszy sposób perswazji online >>

PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułSprzedaż prowokacyjna w e-mailu
Następny artykuł3 artykuły na blog, których potrzebuje każda firma
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT