Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 11 lipca 2018
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 2 Komentarze
  • Newsletter

Copywriting nie jest dla psów

Czy stoisz po właściwej stronie?

(Uprzedzam, że ten e-mail rozpędza się powoli, ale koniec może Cię mocno zaskoczyć.)

Jedni uważają, że najważniejsze jest dobrze zacząć, inni, że liczy się, jak facet kończy, a nie zaczyna.

Ja swój biznes zacząłem od cytatu, który zapisałem 3 lipca 2006 roku:

„Człowiek o ile stawia sobie cele i dąży do ich osiągnięcia jest wolny. Przekracza daną sytuację, porzucając to, co realne na rzecz tego, co możliwe. Nie jest przykuty do sytuacji, w jakiej się znajduje, i właśnie ta autotranscendencja jest pierwszą i podstawową cechą wolności. ” – Paul Tillich

Masz mnie na tacy.

Chcę być wolny.

A to, co robię jest po to, by uwalniać innych – jeśli zechcą się spuścić ze smyczy.

Przypomniało mi się to wczoraj, gdy dostałem wiadomość od Ani, która podsumowała swój rok w NSC:

„Dziękuję za dotychczas. Muszę powiedzieć że masz ciekawą cechę: dużo dajesz klientowi, może nawet go obezwładniasz ale nie uzależniasz. Klient ma poczucie że ma jednak wolny wybór.

Piszę to, bo dziś marketing relacji idzie w kierunku takiego trochę uzależnienia psychicznego. Niestety coś takiego przeżyłam i jak przeczytałam u Ciebie o relacjach to zaraz się zjeżylam:) A tu miłe zaskoczenie. Dziękuję w takim razie:) pozdrawiam no i czytam dalej newslettery:)”

Wiesz, pisząc teksty i oferty można się zagubić w tych wszystkich cechach i korzyściach.

Pytanie jest jedno – czy klient poczuje, że go uwalniasz, czy może wiążesz?

Jeśli wyczuje zagrożenie, się zjeży i z seksu nici.

Znaczy możesz próbować, owszem, ale się pokłujesz i ochota przejdzie Ci szybciej niż przyszła.

Albo może być wręcz odwrotnie, o czym za chwilę…

Ale i tak myślę, że my sami siebie najbardziej ograniczamy.

Wiem to po sobie.

Na przykład tak, że jestem gościem od tekstów i robienie wideo byłoby zdradą ideałów.

To głupie.

Bo się sam ograniczam, a nie samym tekstem żyje człowiek przecież.

Ważne, by na stole był duży wybór.

Olać klientów, oni często nie lubią wyboru, chcą 1-2-3, za rączkę i do domu.

My musimy mieć wybór.

Klient nie jest najważniejszy.

Żeby było jasne, kocham swoich klientów! I ich pieniądze!

Ale i ja i Ty wiemy, że w potrzebie możesz liczyć tylko na siebie, klienci zleją Cię przy pierwszej możliwej okazji i zajmą się swoimi sprawami.

Taka ludzka natura i nie ma co się oszukiwać.

Więc jeśli jesteś moim klientem, nie obrażaj się, przecież powiedziałem magiczne słówko „kocham” 🙂

Z naturą nie wygrasz.

Ja Ci powiem tak – jeśli Ty nie zadbasz o siebie, to klienci tego nie zrobią.

Więc najwyższą formą dbania o siebie jest dawanie sobie możliwości wyboru.

Jeśli Ty sobie nie dasz wyboru, to kto?

Nie mówię, że trzeba zaraz umawiać się z kilkoma dziewczynami lub facetami na raz.

Ale pomyśl sobie na przykład o tym co robisz za pieniądze.

Czy dziś, w tej chwili możesz to rzucić i zająć się czymś innym?

No?

Jeśli nie masz wyboru, to masz na szyi smycz, która może Cię udusić.

Nie odepniesz jej, bo nie masz wyboru.

Ja na przykład w każdej chwili mogę rzucić pisanie i zająć się sprzedawaniem, obsługą IT albo programowaniem, do czego zresztą czuję nowy pociąg i wracam do Pythona.

Mówię serio.

Jeśli masz na szyi smycz, bez której nie możesz żyć, bo nie masz wyboru, musisz ciągle iść na kompromisy.

Bo boisz się, że stracisz to, co masz.

A wtedy z desperacji robisz różne głupie rzeczy.

i Ty będziesz tą stroną, której bardziej zależy.

Będziesz się bać klientów.

Że odejdą.

I spuszczasz spodnie do kolan, albo do ziemi, byleby ich nie stracić.

Tylko wybór daje Ci swobodę decyzji.

Ale nie wszyscy pragną takiej swobody, bo większość lubi prowadzenie za rączkę.

„Pokaż mi palcem co mam zrobić.”

(„I wsadź mi go w tyłek… oooch, jak dobrze…”)

„Weź za mnie odpowiedzialność, jak się coś nie uda, będzie na Ciebie…”

NSC jest dla osób wolnych.

Które same chcą decydować co, jak i z kim.

Stwarzam przestrzeń wolności i mówię „Run Forrest, run!”

Źle się ze mną czują osoby przyzwyczajone do smyczy.

Jeśli szukasz swojego Pana, w Internecie znajdziesz pełno guru, którzy chętnie Cię przygarną.

Będą Cię trzymać na krótkiej smyczy, tak jak lubisz.

Każdy błędny krok będzie skutkował zaciśnięciem pętli na szyi.

„Oj, jak dobrze, że ktoś się o mnie troszczy! Gdzie moja karma?”

Smycz jest tania.

Wolność ma swoją cenę.

Nie każdy chce ją płacić.

Wybór, jaki Ci daję, ma swoją cenę.

Darek Puzyrkiewicz zaprasza:

Ciekawe? Chcesz więcej...

...klientów i rosnącą sprzedaż? Dołącz do czytelników codziennego newslettera:

Poprzedni artykułBez tego nie ruszysz klienta
Następny artykułDlaczego tak wolno Ci to idzie?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018
komentarze 2
  1. Reply
    Katarzyna Chojnacka 21 lipca 2019

    Pana teksty czyta się lepiej od najlepszej powieści. Cały Pana blog to powieść w odcinkach. Bloga już mi mało! Zamówiłam książkę!

    • Darek Puzyrkiewicz 22 lipca 2019

      Dziękuję 🙂 Daj znać, jak książka się spodoba 🙂

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo