Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 25 lutego 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 1 komentarz
  • E-mail marketing, Newsletter

LiderMarketing – copywriter to nie owca

Dawno, dawno temu, copywriterzy wierzyli, że ziemia jest płaska. No dobra, wszyscy ludzie w to wierzyli.

I bali się, że jeżeli pójdą za daleko, to dotrą do jej Krawędzi i… spadną w przepaść bez dna.

Gdy pojawiły się pogłoski, że jednak Ziemia jest okrągła, mówili, że to niemożliwe, bo “Ci z drugiej strony” musieliby chodzić do góry nogami i by pospadali!

Ale znaleźli się tacy, którzy nie przestraszyli się “spadania” i postanowili ZARYZYKOWAĆ. I odkryli nowe lądy, między innymi Amerykę. A tam przecież narodził się nowoczesny copywriting.

E-mailmarketing daje Ci niesłychane możliwości podboju rynku. Ale musisz ruszyć na kraniec znanego świata.

Możesz też bawić się e-mailowym copywritingiem w bezpieczny sposób, jak w piaskownicy i wtedy nic złego Ci się nie stanie. Mam na myśli grzeczne newslettery, niezbyt częste mailingi (żeby nie denerwować subskrybentów), standardowy wygląd…

Czy Ty w ogóle wiesz, jak POWINIEN wyglądać e-mail “biznesowy”?

Tam jest tak:

  • Subject (temat)
  • Preheader (przed-nagłówek?)
  • Header (nagłówek)
  • TOC (Table of content – spis treści)
  • Main Call to Action (Główne wezwanie do działania)
  • Secondary Call to Actions (pozostałe wezwania do działania)
  • Body Copy (główna treść)
  • Sharing (udostępnianie w sieciach społecznościowych)
  • Footer (stopka)

W Internecie znajdziesz mnóstwo artykułów i porad, jak POWINIEN wyglądać e-mail. I czego “Nie Powinno Się Robić”? Ba, „poważne” firmy uznają to za standard komunikacji z klientami! Są branżowe konferencje poświęcone ZASADOM i WZORCOM.  A na warsztatach są takie tematy:

„Jak powinien wyglądać wzorcowy newsletter w zależności od funkcji, jaką ma pełnić: sprzedaż, zachęcanie do śledzenia wiadomości, PR.”

  • „Pole nadawcy – w jakich przypadkach „działa” imię i nazwisko, a kiedy warto pokusić się o nazwę własną”
  • „Które słowa i sformułowania decydują o kliknięciu, a które zniechęcają do dalszego czytania?”
  • „Które układy (layouty) wiadomości są najbardziej akceptowane w sieci i dają najmniejszy % wyrejestrowanych użytkowników?”

Naj, naj, naj… Skąd oni to wszystko wiedzą? Przebadali całą ludzkość?

Złote Rady

Powiem Ci coś w sekrecie. Nawet prowadziłem takie warsztaty! Ale po kilku rozstaliśmy się z organizatorem, bo nie chciałem dawać takich uniwersalnych ZŁOTYCH RAD, by nikogo nie oszukiwać.

Uczestnicy obrażali się na mnie, gdy mówiłem, że czegoś nie wiem i nie chciałem dać WZORCOWEJ lekcji. Czy ten świat zwariował?

TAK…

Bo większość stanowią „przyzwoici” obywatele, którzy oczekują, że powie im się jak mają żyć, pracować, co jeść, co pić, na co chorować i na co umierać.

Niedługo w teren wyruszą lotne komisje językowe, które będą pilnować, czy rozmawiamy ze sobą “właściwie”. Właściwie to już są, bo pewna mała grupka oszołomów pilnuje, by nikt nie nazwał rzeczy po imieniu. I porządni ludzie, którzy nie dali sobie zrobić wody z mózgu są karani za niedostosowanie się do chorych “praw”.

(Apropos komisji. Nie wiem czy wiesz, ale jestem członkiem komisji ekspertów, która między innymi na zlecenie Ministerstwa Pracy opracowała definicję zawodu „copywriter”. TAK! Więc coś o tym chyba wiem…)

Nie powinno się takich rzeczy pisać na blogu o copywritingu. “Nie powinno się” pisać takich e-maili, jak moje. Ale nie będę przepraszał za to, jaki jestem i jak się komunikuję. I nie jestem psem pasterskim, by zaganiać Cię do zagrody z innymi owcami.

Boisz się?

Jak daleko jesteś w stanie się posunąć w swoim copywritingu? Czy wolisz “bezpieczne” rozwiązania? Czy może stać Cię już na to, by zmienić się w lidera? Bo lider PROWADZI. Często w nieznane.

Do chodzenia utartymi ścieżkami nie potrzeba liderów, tylko posłuszeństwa regułom i zasadom. (I psów pasterskich do owiec)

Chciałbym Ci dodać odwagi do tego, by być LIDEREM, a nie owcą. Może używam głupich przykładów. Może piszę niezbyt stosowne rzeczy. Taaaak, nie jestem zbyt grzeczny. Ale komu by się chciało czytać kolejny nudny, sztampowy list?

Wiesz, to nie znaczy, że do swoich klientów masz pisać tak zwariowanie, jak ja. Nie, nie, nie! Nie bierz ze mnie przykładu. NIE NAŚLADUJ MNIE! Jest tylko jeden Darek Puzyrkiewicz. To wystarczy. A nawet dla niektórych za dużo.

Jeśli paraliżuje Cię strach przed “spadaniem” albo chodzeniem do góry nogami, po drugiej stronie świata… tak… wiesz, co o tym myślę?

Moja rada – bądź sobą i idź tam, gdzie jeszcze Ciebie nie było!

PS To tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułBogactwo
Następny artykułShow, don’t tell czy Show and tell?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018
Jeden komentarz
  1. Reply
    Kamil Naja 28 lutego 2015

    Dziś problemem jest to, że ludzie, którzy dopiero zaczęli pracę w jakiejś branży, piszą poradniki, powielając błędy. Jest duży pęd do tego, by stawać się ekspertem za wszelką cenę, nawet wtedy, gdy ktoś nim nie jest . Na szczęście są też dobre strony, tak jak dynanet 🙂

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo