Sprzedaż nie polega na tym, że nauczysz się na pamięć jednego tekstu i będziesz zawsze pisać to samo. Bo przecież są różne sytuacje i musisz umieć do nich się dopasować. Wybrałem 12 najczęstszych sytuacji zakupowych i opracowałem dopasowaną do nich komunikację
Trzeci z 12Archetypów ZakupowychKlienta
Usuń te trzy hamulce obiekcji, a zobaczysz szybsze reakcje na Twoje oferty sprzedażowe
Jeśli Twój produkt lub usługa nie dają bezpośredniej korzyści z zakupu, to nie sprzedasz ich, opisując korzyści z zakupu 🙂
Czyli zwykła metoda, jakiej uczą na każdym kursie copywriterskim jest w tym momencie delikatnie mówiąc bezużyteczna. Mam na myśli "pisz o korzyściach, a nie cechach". Piszesz o korzyściach, i piszesz, a klienci nie kupują.
W tej sytuacji zaczynasz myśleć, że źle piszesz, skoro nie kupują, że nie umiesz pisać o korzyściach i mówisz "copywriting nie działa"! Fakt, taki copywriting nie działa. Korzystając z konwencjonalnego copywritingu niewiele w tej sytuacji sprzedasz. I co teraz?
Gdy produkt jest "na później", klienci znajdują wiele wymówek, by także zakup odłożyć na później, co wiadomo, że kończy się brakiem sprzedaży.
Wzorcowym przykładem takiego produktu jest ubezpieczenie. Płacisz za coś, co może przyda Ci się w przyszłości. I to "może" sprawia, że myśli, że może nie kupować teraz. Ja takie produkty nazywam "Parasolami", bo są potrzebne w tylko określonych sytuacjach i tylko szukamy wymówek, by ich nie zabierać ze sobą.
Doskonale rozumiem tę sytuację, bo byłem kiedyś agentem ubezpieczeniowym. Sprzedawałem "niepotrzebne" ubezpieczenia na życie. Najtrudniej było doprowadzić klienta do przekonania, że potrzebuje takiego ubezpieczenia. To wtedy powstała słynna metofora "Prezerwatywy ubezpieczeniowej", która sprawiała, że klient, który już miał jakieś ubezpieczenie dostrzegał potrzebę dokupienia kolejnego.
Każda sytuacja, gdy próbujesz takiego klienta przekonać "na korzyści" rodzi obustronną frustrację. Klient ma poczucie, że wciskasz mu produkt, którego nie potrzebuje, a Ty się wkurzasz, że nie kupuje czegoś, co jest mu potrzebne. Taki klient już do Ciebie nie wróci, bo nikt nie lubi wciskania.
Mogę Cię nauczyć alternatywnego podejścia do sprzedaży "na korzyści", która w sytuacji gdy sprzedajesz produkt "Parasol" tylko zniechęca klientów do zakupów u Ciebie.
Dam Ci 9 konkretnych podpowiedzi, które pomogą Ci rozbroić 3 najważniejsze obiekcje klientów, którzy powinni kupić Twój produkt, ale tego nie robią. Bo klienci mają więcej powodów, by nie kupować niż to robić.
W tym krótkim psychokursie prowadzę Cię za rączkę w stworzeniu ramy dla tekstu, który po kolei eliminuje wymówki. Od tej pory będziesz wiedzieć, jak stworzyć tekst, który pozbawi klienta złudzeń, że nic się nie stanie, jak teraz od Ciebie nie kupi.
Chcesz się tego szybko nauczyć? No to się szykuj na te lekcje:
- Gdy klient mówi “może kupię” odsłania przed Tobą miejsce najbardziej podatne na perswazję. I wtedy to jedno zdanie otwiera go na zakup.
- Jeden rodzaj argumentów na literę “N”, który działa na klienta, gdy rozwiązywany przez produkt problem nie jest dla niego problemem, którym należy się przejmować.
- NiJaMa - najtrudniejszy do pokonania kompleks obiekcji klienta. Ale tylko do czasu, gdy go nie rozszyfrujesz. Już mówię, jakie trzy rzeczy warto napisać w odpowiedzi.
- Jak wykorzystać zasadę wysokiej stawki zamiast powszechnie stosowanej argumentacji “na prawdopodobieństwo”? Rozwinięcie powinno przerazić klienta, ale koniec uspokoić.
- Zaskakująca metoda przekonywania bez przekonywania za pomocą innych ludzi. Tylko to pokaż, albo napisz tym. Często wystarczy jedna liczba.
- Jak skłonić klienta do wyboru Twojego produktu lub usługi, gdy ma do wyboru wiele innych tańszych i lepszych? Metoda “na świętego” dla każdego, kto ze “świętością” niewiele ma wspólnego, wystarczy, że zaoferuje to.
- Jak sprawić, by klient nie chciał odkładać zakupu na później, tylko postanowił zrobić to teraz? “Twoja walka jest skończona!”
Pierwsza lekcjagratis:
Plan lekcji:
A jak ten kurs pomoże Ci lepiej docierać do 67% klientów, którzy nie wykluczają zakupu, ale nie są jeszcze na to gotowi? Odpowiedz na 3 najważniejsze wymówki tej grupy i daj im to, czego naprawdę szukają: