Co za wypadek!
Wczoraj cała Polska żyła czekoladową blokadą.
To doskonała okazja, by pokazać Ci magię filtrów w copywritingu.
Cysterna z czekoladą się przewróciła i zalała dwa pasy A2 z Warszawy do Poznania.
Czekolada zatrzymała ruch na autostradzie.
Gdy czytasz takie zdanie, poziom zainteresowania rośnie, co?
Na tyle, że ekipy telewizyjne relacjonowały tę sensację.
Czy wiesz, czemu?
Chodzi o to zestawienie.
Czekolada zatrzymała ruch na autostradzie.
Nasze skojarzenie idzie w kierunku tabliczki czekolady, zgadza się?
Bo z tym na co dzień mamy do czynienia.
Codzienne doświadczenie narzuca nam filtr informacyjny.
Więc wyobrażona tabliczka czekolady z zestawieniem ruchu na autostradzie budzi zainteresowanie.
Słowami zaginasz przestrzeń percepcji czytelnika.
Gdybym napisał “cysterna zablokowała ruch na autostradzie” nie wbudziłoby to sensacji, najwyżej wzruszenie ramion i jakąś uwagę w kierunku kierowców ciężarówek.
Jeśli mowa o Twoim produkcie wywołuje tylko wzruszenie ramion, to właśnie to się dzieje – nic wielkiego.
Gdy jednak poszukasz w swoim produkcie sensacji, ale prawdziwej, nagle zainteresowanie klientów rośnie!
I zobacz, operujemy tu samymi słowami, nie wielkim budżetem reklamowym.
One wywołują sensację.
To słowami kreujesz coś, co wywołuje zainteresowanie.
Jak to zrobić u siebie?
Najważniejszy jest kontekst.
Gdy na przykład uczyłem się tworzenia żartów do stand-up’u, podkreślano zawsze, że żart tworzy setup – kontekst.
W nim nie ma nic śmiesznego i nie może być.
On tworzy ramę do nagłej zmiany kontekstu.
U nas jest to wypadek na autostradzie.
Normalka, zdarza się.
I teraz do setupu musisz dodać coś, co wywróci ten kontekst do góry kołami.
Tu, że czekolada zatrzymała ruch na autostradzie.
Sam wypadek i sama czekolada to elementy życia codziennego.
Jednak ich zestawienie wywołuje błyskawicę zainteresowania.
Więc jeśli chcesz tę technikę wykorzystać u siebie, wypisz wszystkie “zwykłe” elementy swojej oferty.
A potem je zestawiaj, szukając czekolady blokującej autostradę.
Zauważ, że to nie poetycka gra słów, lecz zderzenie dwóch światów.
Filtry, jakie nakładamy na rzeczywistość zderzają się, tworząc błyskawicę zainteresowania.
A gdy dodasz do tego technikę patelni, masz mieszankę wybuchową.
Dwa nagrania z NSC bardzo pomagają w tworzeniu błyskawicy zainteresowania.
“Konflikt przekonań” i “Storyselling”.
Same za Ciebie nie stworzą błyskawicy zainteresowania, ale pomogą Ci ją wykreować.
A gdy do tekstu dodasz “patelnię”, któż się oprze Twojemu marketingowi?
PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>
Napisz komentarz