Copywriting w Internecie – to już 5 lat, a za chwilę…
Dziś mija 5 lat od momentu założenia tego blogu, a ja zamiast się cieszyć jestem sfrustrowany. Właściwie to zdesperowany. Zmęczony i sponiewierany. Dotarło do mnie, że tak dłużej nie może być. I zrobiłem coś, co może uczynić mnie najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi, albo… nie, nie chcę nawet o tym myśleć. […]
Drogi copywriterze…
Kilka dni temu ktoś zadał mi ciekawe pytanie: „Darek, czemu copywriterzy są tacy drodzy?” Myślę, że wiele osób, które rozważają zatrudnienie specjalisty od copywritingu, zastanawia się nad odpowiedzią. A większość szuka jak najtańszych wykonawców. I to jest podstawowy błąd. Oto, dlaczego. Na początek kontrowersyjne stwierdzenie. Tani copywriter to slaby copywriter. […]
Mit korzyści w copywritingu
Czy wiesz, jaka jest podstawowa reguła copywritingu, o której wspomina nawet najpodlejszy poradnik? „Pisz o korzyściach, a nie cechach produktu”. Znasz to? No to ja Ci mówię: „Zapomnij o korzyściach”. Dlaczego? Przeczytaj ten artykuł. Przypomnij sobie ten moment, gdy piszesz ofertę. Cały czas zastanawiasz się, co tu jeszcze dopisać, by […]
Sumienie copywritera
Czekając na rozstrzygnięcie głosowania (sidebar, po prawej) piszę dziś nietypowo, refleksyjnie i bardzo osobiście… Koniec roku jest dla mnie okazją do spojrzenia wstecz, ale też namysłu nad tym, w jakim kierunku zmierzam. Będzie o copywritingu w twardej rzeczywistości biznesowej i o obawie utraty czegoś ważnego dla każdego człowieka. Przynajmniej dla […]
Co mogę dzisiaj dla Ciebie zrobić?
Co mogę dzisiaj dla Ciebie zrobić, by pomóc Ci pisać lepsze teksty e-maili, ofert i reklam? Przypuszczam, że w tej chwili zastanawiasz się nad ważnym pytaniem. Dlaczego on w ogóle miałby coś dla mnie zrobić?
Ile czasu copywriter powinien pisać swój tekst?
Czy wiesz, że Gary Bencivenga, jeden z najlepszych na świecie copywriterów jeden Sales Letter pisał przez około 90 dni? Gary Halbert, który nie bał się chwalić, że jest największym na świecie copywriterem i był zawsze gotowy poprawiać cudze oferty sprzedażowe, gdy miał to zrobić z tekstem Gary’ego Bencivenga, poddał się. […]
Poważne nieporozumienie w e-mail marketingu
Publikacja pierwszej wersji kursu na temat pisania e-maili wzbudziła dyskusję w komentarzach na moim blogu. Jeden z wątków dotyczy tego, czy nadawcą e-maila powinna być firma, czy konkretna osoba z imienia i nazwiska. Moim zdaniem to bardzo ważne pytanie, bo nie chodzi tu tylko o to, co wpisać w polu […]
Copywriter musi dopasować się do czytelnika
Dziś jeden z maili, jakie przesyłają mi czytelnicy tego bloga, wraz z moją odpowiedzią. Odpowiadam w nim na pytanie, jak dopasować się do klienta, by tekst do niego skierowany była maksymalnie skuteczny. Irek pisze: „ Mam też pytanie techniczne, jeśli chcesz, odpowiedź możesz dorzucić do zbioru Twoich artykułów, może komuś […]
Smiali się, ale kiedy zobaczyli…
Zobacz, jaka klasyka reklamy dotarła do mojej skrzynki. Polski marketing bezpośredni zaczyna wzorować się na sprawdzonych schematach? Ciekawe, co będzie dalej….
Korzyści z pisania artykułów
„Bez pisania artykułów w ogóle nie posiadałbym firmy. Właśnie dzięki temu, że były one na witrynach o wysokiej reputacji udało mi się tak rozwinąć. Mam tu na myśli zlecenia przemówień, zaproszenie ze strony wydawnictwa McGraw-Hill, aby napisać książkę, zapytania ze strony potencjalnych klientów… Wszystkie te możliwości, chociaż na różne sposoby, […]
Wakacyjna przygoda
Niedawno wróciłem z wakacji na morzem, na które wybrałem się z żoną i córeczką. Pewnego dnia, wybraliśmy się rano do miasta, by kupić kilka potrzebnych rzeczy. Kiedy po godzinie wróciliśmy, gdy żona próbowała wejść do budynku, w którym znajdował się nasz pokój, nie mogła otworzyć drzwi wejściowych. Zapytaliśmy naszego gospodarza, […]
Zwielokrotnienie sprzedaży bez zwiększania ruchu na stronie
Czy byłbyś zainteresowany wykorzystaniem techniki, która w ciągu 6 tygodni wygenerowała sprzedaż w wysokości 22.3 milionów dolarów? Clayton Makepeace – jeden z najbardziej uznanych copywriterów świata – zdradza sekret tego sukcesu w sprzedaży. Kilka dni temu, na amerykańskich listach subskrypcyjnych czołowych marketerów pojawiła się informacja o publikacji ciekawego raportu „The […]