Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 31 grudnia 2009
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 2 Komentarze
  • Rozwój

Sumienie copywritera

Czekając na rozstrzygnięcie głosowania (sidebar, po prawej) piszę dziś nietypowo, refleksyjnie i bardzo osobiście…

Koniec roku jest dla mnie okazją do spojrzenia wstecz, ale też namysłu nad tym, w jakim kierunku zmierzam. Będzie o copywritingu w twardej rzeczywistości biznesowej i o obawie utraty czegoś ważnego dla każdego człowieka. Przynajmniej dla każdego, kto sobie to uświadamia…

Każdy napisany tekst jest tylko na tyle skuteczny, na ile osoba, która pisze będzie miała coś do powiedzenia.

Tu nie chodzi o litery, słowa, frazy czy zdania. One są tylko znakami. Pytanie jakie musimy sobie zadać, to na co te znaki wskazują?

Czy może jest tak, że perswazyjnie kierują uwagę czytelników na pustkę? Czy za tymi słowami cokolwiek się kryje?

Można bowiem stworzyć bardzo widoczny znak, pomalować go w jaskrawe kolory fluorescencyjną farbą, a nawet podświetlić. Każdy zwróci na niego uwagę. Wzrok podąży za strzałką.

Ale dokąd to zaprowadzi osobę, uwiedzioną znakiem?

Można powiedzieć, że dla copywritera nie ma to znaczenia. Ma tylko dobrze wykonać powierzone mu zadanie i nie martwić się o resztę. Jego praca mierzona jest uwiedzionymi duszami…

Czy ktokolwiek zauważył, że najbardziej przekonującymi motywatorami, jakich używa się w tekstach ofert reklamowych i sprzedażowych są: Pycha, Chciwość, Pożądanie, Zazdrość, Łakomstwo, Gniew i Lenistwo…

Dokąd prowadzą czytelników nasze teksty? Na zatracenie…?

A może jednak nie jest tak źle?

Może dają nadzieję, pomagają w rozwiązywaniu problemów, realizacji ważnych potrzeb a może i nawet marzeń? Może ta obietnica Raju, jaką nasze teksty czasem składają jest prawdziwa?

Pisanie tekstów to coś więcej niż techniki, metody i sposoby. Mówimy do człowieka, który jest kimś więcej niż sumą swoich popędów.

Może i jestem głupi, ale to ma dla mnie znaczenie. W czytelniku moich tekstów staram się widzieć realną osobę. Kogoś, kto myśli, czuje, ma duszę, a nie tylko klienta z portfelem lub kartą kredytową.

Czy biznes może mieć ludzką twarz? Czy jest w nim miejsce na ludzkie odruchy, czy też jest jednoznaczny z utratą człowieczeństwa?

Ja wierzę, że jest to możliwe. Ale nie w każdym rodzaju biznesu. Na szczęście każdy z nas może wybrać czym chce się zajmować i o czym pisać. I ten wybór wcale nie skazuje na biznesowy  niebyt.

W Internecie jest miejsce na pozytywny marketing i copywriting. Możemy stawiać znaki, które prowadzą do czegoś wartościowego, co ma znaczenie i nie niszczy osoby klienta, odwołując się do jego najbardziej prymitywnych instynktów.

Prymitywnych, nie znaczy podstawowych. Bo przecież jest coś takiego jak instynkt samozachowawczy, bez którego ludzkość przestałaby istnieć.

Mówi się też, że lenistwo jest motorem rozwoju. Może i tak, tylko do czego ten rozwój prowadzi? Jednych do zapewnienia sobie i rodzinie lepszych warunków życia, innych do łatwiejszego i szybszego oszukiwania czy nawet zabijania…

Nie są to rzeczy, które można arbitralnie rozstrzygnąć. Ale warto o nich pomyśleć podczas pisania następnego tekstu. Bo może się okazać, że zatracimy się w tym pisaniu, stając się bezduszną maszyną do produkcji perswazyjnych znaków, prowadzących do… no właśnie, dokąd?

Poprzedni artykułCo się bardziej podoba klientom?
Następny artykułSprytne targetowanie: napisz ofertę na którą klient czeka z utęsknieniem
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Siła marketingu
    Gra o tron – w umyśle klienta (siła autentyczności) 9 marca 2017
  • 13 zasad Puzyrkiewicza 20 grudnia 2016
komentarze 2
  1. Reply
    MWL 4 stycznia 2010

    Wszystko z umiarem, zdaje się mieć sens. Moim zdaniem gdy tekst reklamowy rzeczywiście sprzedaje, to nie dlatego że jest manipulacyjnym zwojem magicznym, ale dlatego, że to prezentacji produktu przyłożono się w 100% profesjonalnie. Ludzie lubią być traktowani szczególnie, ale to czy za to zapłacą czy nie, w ostateczności, to ich decyzja.

  2. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 6 stycznia 2010

    Naprawdę wierzysz, że klienci podejmują racjonalną decyzję zakupową?

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo