Jaki wpływ na skuteczność oferty ma modelowanie klienta?

Modelowanie klienta to niezwykle skuteczna technika pisania przekonujących ofert.
Polega ona na dostosowaniu się do modelu świata czytelnika i sprawia, że odbiorca dobrze przygotowanej oferty jest bardziej otwarty na naszą argumentację. To oczywiście w prosty sposób zwiększa sprzedaż. Oto, jak łatwo wykorzystać tę technikę.
Kto tu błądzi?
Zauważam pewną niepokojącą tendencję w polskich ofertach. Dużo się pisze w nich o produkcie, korzyściach, są testimoniale, bonusy i promocje. Za mało jednak uwagi poświęca się odbiorcy oferty.
Teoretycznie, każdy wie, że należy skupić się na kliencie. Tyle, że mało kto wie, jak to naprawdę dobrze zrobić! Bo o co chodzi? Czytelnik musi poczuć się faktycznym odbiorcą oferty. Że jest ona skierowana bezpośrednio do niego. I że autor zna jego problemy i wie, o co chodzi w branży klienta.
Jeśli tego zabraknie, nawet tekst nafaszerowany najlepszymi i najskuteczniejszymi technikami perswazji, nie będzie w stanie dotrzeć do klienta. Dlaczego? Ponieważ nie poczuje się on adresatem oferty. Cały magazynek wystrzelonych w jego stronę argumentów i korzyści nawet go nie draśnie. Bo większość klientów ma gruby pancerz, chroniący przed wtargnięciem z zewnątrz.
Sytuacja się zmienia, gdy argumenty i korzyści pochodzą ze świata klienta. Nie musi się przed nimi bronić. Łatwo się z nimi zgodzi. Uzna je za swoje! I szybko kupi oferowany przez nas produkt. Będzie przekonany o tym, że zaoferowano mu korzystne rozwiązanie jego problemów.
Brzmi to nieźle, prawda?
Czy i ty chciałbyś, żeby wszystkie twoje oferty omijały obronny pancerz klienta i błyskawicznie go przekonywały do zakupu?
Są dwie drogi do osiągnięcia tego celu
Droga dłuższa
Musisz rozpocząć żmudne przeszukiwanie wszelkich dostępnych materiałów powiązanych z następującymi tematami:
- Charakterystyka branży klienta
- Obecna sytuacja w tej branży (spadek/wzrost zainteresowania konsumentów)
- Perspektywy na najbliższy rok
- Zagrożenia na najbliższy rok
- Nowe technologie i produkty
- Zakres działań reklamowych w branży
- Aktywność konkurencji
Odpowiedzi na powyższe pytania pozwolą ci zrozumieć sytuację klienta. Bez tego nawet nie zaczynaj pisać oferty! Musisz stanąć po tej samej stronie barykady, co odbiorca twojej oferty i popatrzeć na świat jego oczami. Zupełnie inaczej piszę się wtedy tę ofertę.
Drugim celem tych działań jest modelowanie klienta. Oprócz konkretnych informacji na temat idealnego odbiorcy twojego produktu, musisz zwrócić uwagę na sposób w jaki się komunikuje. Chodzi o kluczowe zwroty i terminy, jakie używane są w jego branży. Nie tylko CO się mówi i pisze, ale przede wszystkim JAK się mówi i pisze. To jest klucz do umysłu odbiorcy.
Zapisz sobie najczęściej pojawiające się zwroty. I użyj ich w swojej ofercie. Dostosuj do nich sposób przedstawiania korzyści wynikających z zakupu produktu. I pisz “MY”. Wtedy osiągniesz cel – czytelnik uzna cię za kogoś ze swojej branży! To, co powiesz lub zaproponujesz uzna za ważne i nie będzie się temu opierał. Masz go jak na talerzu…
Droga krótsza
Jest bardzo prosta i rzeczywiście krótka. Wystarczy zlecić całą żmudną pracę komuś, kto będzie wiedział, jak to skutecznie i szybko zrobić. Komuś, kto też potrafi te informacje wykorzystać i sprawić, by sprzedaż była jak największa.
Jeśli chcesz pójść krótszą drogą i mieć naprawdę skuteczną ofertę to jak najszybciej skontaktuj się ze mną. Wiem, jak to zrobić.
Napisz komentarz