Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 18 października 2007
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 3 Comments
  • Rozwój

Siła tekstu

Pewnego ranka, jeden z moich klientów tak przywitał mnie na Gadu Gadu:

Jesteś? Wiesz co, ta oferta działa! Sama! Nic jeszcze nie zrobiliśmy, nawet strona nie jest jeszcze wypozycjonowana, a już mamy klienta. I to poważnego….

Dlaczego o tym piszę? Bo moim zdaniem niewiele osób traktuje poważnie teksty na swoich stronach internetowych. Wkładają wiele wysiłku (i pieniędzy) w budowę ładnej strony, a zapominają o tym, że siłą napędową sprzedaży w Internecie jest tekst.

Często dostaję zapytania w sprawie napisania oferty. Kiedy jednak wyceniam swoją pracę, i odsyłam odpowiedź, kontakt bardzo szybko się urywa. Nie wiem dlaczego klienci tak mało cenią sobie swój produkt, bo zamiast zainwestować w dobrą ofertę, która zagwarantuje porządną sprzedaż, szukają najtańszych ofert. To jest ewidentnie brak wiary we własny produkt.

Jestem człowiekiem wierzącym. Wierzę w cuda. Podczas swojej wieloletniej kariery jako handlowiec, wielokrotnie zafascynowany byłem procesem sprzedaży. Standardowa procedura: telefon do klienta, umówienie na spotkanie, prezentacja…. Ile to razy klient, z którym się spotykałem, na początku naszej rozmowy nie wyrażał większego zainteresowania tematem, a po kilkudziesięciu minutach nie mógł się doczekać chwili, kiedy zobaczy produkt w działaniu. To jest sprzedaż. Zmiana myślenia klienta, pod wpływem prezentacji produktu. Niezainteresowany tematem konsument odkrywa w sobie pragnienie posiadania i używania, do tej pory ignorowanych produktów. Czy to nie cud?

Tekst oferty reklamowej jest narzędziem sprzedaży. I to diabelnie skutecznym. Czasem wygląda niepozornie. Kilkakrotnie próbowałem sprzedawać za pomocą 'hałaśliwych’, pełnych przymiotników i gorących okrzyków i wezwań ofert. Wydawały mi się rewelacyjne. Ale nie chciały sprzedawać. Zacząłem pisać w nowy sposób, nieperswazyjny, bardziej informacyjny, bardziej ludzki. I ludzie zaczęli odpowiadać 🙂

Bruce Barton porównał działanie reklamy do demokratycznych wyborów. Tylko trudniejszych, bo codziennie ich dokonujemy, a nie raz na cztery (dwa?) lata. Wygrywa ten, kto ma lepszą pozycję w umysłach wyborców-klientów. Wygrywa ten, kto ma lepszą reklamę.

Prev Post6 elementów skutecznej oferty – składnik 3
Next Post6 elementów skutecznej oferty – składnik 4
About Darek Puzyrkiewicz

Napisałem dla Ciebie 5 e-maili. Wszystko, czego potrzebujesz, by szybko napisać każdy tekst sprzedażowy. Jedna z czytelniczek napisała o tym: "dziękuję za najbardziej konkretną rzecz napisaną o pisaniu, jaką przeczytałam (chyba) w całym życiu". Zobacz, to może być idealna instrukcja dla Ciebie:

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • Siła marketingu
    Gra o tron – w umyśle klienta (siła autentyczności) 9 marca 2017
  • 13 zasad Puzyrkiewicza 20 grudnia 2016
3 komentarze
  1. Reply
    leon 18 października 2007

    Dziś liczy się wrażenie profesjonalizmu, wyważony, konkretny tekst zdziała o wiele więcej niż naciągnięta sprężyna złożona z wykrzyknień i powtórzeń. W pełni zgadzam się z pańską opinią.

  2. Reply
    mirgag (CoM-TexT) 19 października 2007

    Darku. Może to i cud. Ale cudom należy pomóc. Ty zrobiłeś to z powodzeniem i chwała Ci.

    Wszedłem na tą stronę.

    Surowo/poważna, prosta w odbiorze, co oznacza żadnych zbędnych fajerwerków. Nic dodać…

    Pozdrawiam Cię.

  3. Reply
    eastway 19 stycznia 2008

    nie warto walczyć z konwencją

    w takiej walce zawsze sie ginie

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychostrategia
  • Psychoidea
  • Psychoresearch
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Short Message Selling
  • Content Creator

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00