Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 5 maja 2010
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 7 Komentarze
  • E-mail marketing

Dlaczego cieszę się, gdy ktoś wypisuje się z mojej listy mailingowej?

Ostatni miesiąc to czas mojej wzmożonej aktywności w Internecie.

Wydanie książki „Błyskawiczny E-mail Marketing”, udostępnienie ciekawego produktu subskrybentom, publikacja dodatkowych materiałów…

Moje działania nie pozostały bez echa. Otrzymałem wiele słów zachęty ale i nie obyło się bez narzekania. A najlepsze jest to, że każdy (a więc i TY) może z tego wyciągnąć wnioski i lekcje dla siebie.
Zacznijmy od tego blogu.

 Dwa dni przed wysłaniem newslettera opublikowałem list od Mirka Skwarka. Opisał w nim swoje wrażenia na temat ciekawego poradnika, jaki udostępniłem subskrybentom.

 I zaczęła się burza

 Już pierwszy komentarz Mateusza nakreślił kierunek kolejnych: „Sorry, ale taki trochę copywriterski bullshit powstał z tego wpisu… Takie naciskanie, naciskanie… Aż mnie to do Ciebie zniechęciło…”
Tak sobie o tym myślałem. A czego można spodziewać się po człowieku, który zajmuje się sprzedażą? Opisów pejzaży Internetu? Fotek z Naszej Klasy?
Ja wiem, nikt nie lubi, gdy mu się coś na siłę wciska. I w tym kontekście reakcja Mateusza jest normalna. Ale spójrzmy na to oczami kogoś, kto ciągle dąży do zwiększania zysków ze sprzedaży (to ja).
Jeśli klient nie otrzyma oferty, to niczego nie kupi, prawda? A jak mu tę ofertę przedstawić? Jako delikatną sugestię, czy konkretną propozycję? Namawiać go, czy tylko przedstawić fakty (hehe, łudź się łudź)?
Tak naprawdę nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Każdy rynek i produkt ma swoją specyfikę. I trzeba odkryć co zwiększa zyski, a co tylko irytuje klientów? A jak to odkryć? Ankietką? Próbowałem. Nawet jeśli ktoś odpowie, to wyniki niczego konkretnego nie powiedzą.

Trzeba więc działać i obserwować reakcje klientów

Oni głosują pieniędzmi.
Jako że jestem niezmiernie ciekawy świata i efektów różnych działań, to po prostu testuję różne pomysły na sprzedaż. Także na blogu. Dzięki temu wiem co działa, a co nie. Nie mam czasu ani ochoty na teoretyzowanie. Nie jestem filozofem lecz sprzedawcą.
OK, jak to się ma do Ciebie, drogi czytelniku lub czytelniczko?
Masz dwie opcje. Albo zdenerwują Cię takie wpisy jak wyżej wspomniany i przestaniesz czytać tego bloga, albo wyciągniesz z tego lekcję dla siebie.
To takie proste. Wkurza Cię taki wpis? O, to pewnie i Twoich klientów by zdenerwował i może zareagują tak, jak Ty. Masz darmową lekcję. To ja narażam się na niewybredne komentarze, a Ty możesz bezpiecznie z tego korzystać.

A co z listą mailingową?

 Hah, miałem napisać dlaczego cieszę się, gdy ktoś się z niej wypisuje. To proste. Jeśli się wypisuje, bo zirytowała go moja wiadomość, to dla mnie dobry znak. PRZECZYTAŁ WIADOMOŚĆ! A o to niełatwo. Nasze skrzynki pełne są e-maili, które nigdy nie zostaną nawet otwarte. A moje są czytane.
Ale przecież tracę subskrybentów! Świetnie. Kto wypisuje się z mojej listy? Osoby, które nie są zainteresowane tym, co mam do zaoferowania. Nie wiem co ich podkusiło by się zapisać, ale nagle odkrywają, że w ogóle ich nie interesują moje porady.
Zaraz zaraz, a może są zainteresowane, ale razi ich sposób, w jaki piszę? Albo gorzej! To co piszę to tylko bezwartościowe śmieci! Hah, możliwe. Dla jednych śmieci, dla innych cenne porady. Każdy niech sam decyduje, tak łatwo wypisać się z mojej listy.
Pokażę Ci wiadomość, która spowodowała lawinę rezygnacji. Nigdy tyle jeszcze osób na raz nie wypisało się z mojej listy. Oto ona:
————————————————
Wiadomość od Darka Puzyrkiewicza z serwisu Dynanet.pl,
przeznaczona tylko dla osób, które zapisały się na
listę Dynanews i chcą otrzymywać najnowsze informacje
na temat najlepszych technik pisania skutecznych
tekstów.
————————————————
Jak pewnie pamiętasz, wczoraj wysłałem wiadomość z
zapowiedzią regularnego publikowania newslettera
Dynanews. Poprosiłem też o pomoc w wyborze konkretnych
tematów, które między innymi Tobie pomogą pisać
skuteczniejsze teksty ofert sprzedażowych i reklam.
Bardzo dziękuję Ci, jeśli i Twój głos został oddany w
mojej ankiecie. To ważne, bo dzięki temu będę mógł
wysyłać Ci informacje, które są dla Ciebie naprawdę
ważne.
Jeśli jednak jeszcze nie ma tam Twojej podpowiedzi, co
najbardziej pomogłoby Ci pisać skuteczne teksty, to
proszę teraz oddaj swój głos w ankiecie, zajmie Ci to
tylko kilkanaście sekund: {LINK_1}
—
Pozdrawiam serdecznie,
Darek Puzyrkiewicz
https://dynanet.pl
Copywriting w Internecie. Słowo daję, zyski rosną!
I co, przerażająca wiadomość, prawda? Co tak zirytowało osoby, rezygnujące z subskrybcji?
Wróćmy do tematu. Tak, mogę na blogu publikować fajne i wartościowe teksty, które nikogo nie zirytują. Mogę. Ale to będzie zbyt piękne, by było prawdziwe. Wtedy minę się z tym, co jest moim celem. I Ty też. Nie dowiemy się, gdzie jest granica tego, co naprawdę przynosi zyski w sprzedaży Internetowej.
Poprzedni artykułBłyskawiczny E-mail Marketing
Następny artykułNajwiększy sekret copywritingu
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • LiderMarketing – copywriter to nie owca 25 lutego 2015
  • Poważne nieporozumienie w e-mail marketingu 25 września 2009
komentarzy 7
  1. Reply
    Liwiusz 13 maja 2010

    No i kto teraz pierwszy odważny? 😉
    Skoro to blog o technikach wywierania wpływu, to oczywiste, że będą pojawiać się teksty mające na celu coś sprzedać itp. Specjalnie przecież wchodzimy to tej "jaskini lwa", więc nie udawajmy niewinnych dziewczynek.
    Mail z zapowiedzią newslettera wywołał zapewne taką reakcję, ponieważ informował o tym, że w przyszłości będzie się dostawało kolejne maile, których na czytanie może nie ma się czasu i ochoty.
    Trafiłem na stronę kilka miesięcy temu, wyczytałem większość tekstów, teraz wchodzę od czasu do czasu po nowości, ciekawa tematyka, ciekawie napisane, ciekawa lektura komentarzy. Pozdrawiam.

    • Darek Puzyrkiewicz 14 maja 2010

      Podoba mi się tekst o dziewczynkach: ) Ale to prawda. Dzięki za wsparcie.

  2. Reply
    Agencje reklamowe 1 czerwca 2010

    Właśnie sobie zdałem  sprawę, że poprzez mailing można testować skuteczność oferty np. na stronie internetowej – wysyłamy np. 4 różne wersje oferty i patrzymy po której z nich najwięcej osób zrezygnowało z mailingu:) Tylko potrzeba do tego stałego dopływu subskrybentów.

    • Darek Puzyrkiewicz 1 czerwca 2010

      W mojej książce „Błyskawiczny E-mai Marketing” znajdziesz między innymi kilka podpowiedzi na temat testowania. A co do liczby rezygnacji, to pomysł ciekawy, ale moim zdaniem rezygnacje mają większy związek z samym mailingiem niż z docelową ofertą. Nie jest to więc chyba najlepszy sposób testowania. Znacznie ciekawiej jest obserwować zamówienia 🙂

  3. Reply
    Jarek 25 sierpnia 2010

    Z tego artykułu można też wywnioskować to, że każdy, kto przegląda tego bloga, czyta artykuły, powinien być pewny tego, po co tu zajrzał po co tu jest. Jeśli tego nie wie to niech cicho siedzi na tyłku i niech się cieszy przynajmniej z tego, że ma prąd i komputer mu działa 🙂
    Pozdrawiam:
    Jarek

  4. Reply
    kate 14 listopada 2010

    Panie Darku,
    Swego czasu zapisałam się na listę Złotych Myśli. Po pewnym czasie byłam zmuszona zrezygnować z subskrybcji, a powodem nie była utrata zainteresowania tematem, lecz nadmierna/zbyt częsta ilość maili jakie otrzymywałam. Po prostu mając wypełniony dzień pracą i innnymi obowiązkami, nie byłam w stanie ich wszystkich przeczytać, nadchodziły w zbyt małych odstępach czasu, a moja skrzynka traciła pojemność. Może należałoby zatem poszukać jakiegoś rozwiązania tego „problemu” ? a może jednak problem stoi po mojej stronie i wiąże się z brakiem czasu. W tej chwili sama poszukuję informacji w wolnym, dogodnym dla mnie czasie …

  5. Reply
    Mateusz Szymczak 22 grudnia 2010

    Ludzie wypisują się także z listy mailingowej bo tak naprawdę wcale nie interesuje ich ta tematyka. Ty dostajesz informację zwrotną, że ten gość nie jest zainteresowany kupnem Ciebie i Twoich produktów – skoro nawet z darmowej subskrypcji się wypisał. Przyjdą inni.

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo