Incepcja sprzedażowa w copywritingu

    Pewnego dnia, rano, straciłem 45 minut przez błąd, który może pomóc Ci szybko przekonać klienta do zakupu.

    Do nowego biura dostałem 2 zestawy kluczy. Jeden kompletny, z 4 kluczami do 2 drzwi, w drugim brakuje jednego klucza – choć na sztuki się zgadza, są cztery, ale jeden nie wiadomo do czego. Właściwy komplet ma na jednym z kluczy pomarańczową naklejkę, z napisem “Wewnętrzne Góra”.

    Poprzedniego dnia, po powrocie z roboty wrzuciłem oba do takiej mojej szufladki. Rano szybko złapałem klucze z pomarańczową naklejką i pojechałem do biura. Ale gdy wziąłem klucze do ręki, zrozumiałem swój błąd.

    Druga para też miała pomarańczową naklejkę, ale z napisem “Zewnętrzne Dół”. Musiałem wracać się do domu po właściwe klucze. Moje założenie było takie: pomarańczowa naklejka = właściwe klucze.

    To jedna z tak zwanych heurystyk, które pomagają nam podejmować szybkie decyzje. Jeden właściwy znak potwierdza nasz wybór. Nazywają to Błędem Konfirmacji.

    Co masz na czole?

    Teraz się zastanów, jaką naklejkę Ty możesz przykleić na swój produkt, by upewnić klienta, że dokonuje właściwego wyboru? Tak, to są etykiety, jakimi posługują się klienci. Hej, mówimy o nazwach!

    Jak się przedstawiasz na stronie? Firma czyszcząca, czy Profesjonalni Technicy Czyszczenia Dywanów? Sklep komputerowy, czy Komputerowe Centrum dla Graczy? Wizażystka, czy Specjalistka Kreowania Profesjonalnego Wizerunku Biznesowego?

    Jaką etykietkę sobie przyznasz, tak będą Cię postrzegali klienci. To Twój wybór. Twoje słowa. Ty decydujesz. Do tego dochodzi jeszcze Dwusekundowe Okno Perswazyjne, gdy masz dosłownie chwilę, by wstrzyknąć w umysł klienta prostą ideę, decydującą o zakupie.

    Strzeż się tego!

    Najgorsze jest to, że większość  firm nieświadomie wstrzykuje klientom taki komunikat:

    “Jesteśmy przeciętną firmą, niczym się nie wyróżniamy, nie spodziewaj się tu niczego nowego.”

    A potem próbują przekonać, że są jedyni, wyjątkowi, najlepsi i tak dalej. Ale klient ma już w głowie etykietkę “Przeciętni” i z tym nie da się walczyć! BO ON JUŻ WIE! I wszystko rozgrywa się w ciągu dwóch sekund! Pozamiatane.

    Popatrz teraz na swoją stronę internetową – co klienci widzą w ciągu dwóch sekund? Co im to mówi o Tobie, Firmie i produktach? A co chcesz, by pomyśleli? Więc to właśnie musisz im pokazać w tym okienku perswazyjnym.

    PS To tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail pozostanie ukryty
    Wymagane pola są oznaczone *