Ile jest najważniejszych elementów w dobrym tekście sprzedażowym? NAJWAŻNIEJSZYCH? Logika podpowiada, że tylko jeden może być najważniejszy, ale praktyka copywritingu…

Pozwól, że dziś opowiem Ci o drugim “najważniejszym” elemencie skutecznej oferty. Pierwszym, niezwykle istotnym jest mocny nagłówek, który decyduje o tym, czy ktokolwiek przeczyta Twój tekst.

A drugim – oferta. Ale oferta rozumiana jako atrakcyjna propozycja, a nie “oferta sprzedażowa”, czy po prostu tekst. O co chodzi?

Czy wiesz, jak zaczęła się historia sukcesu jednej z najbardziej znanych marek mydła? Gdyby nie niezwykła oferta, miliony kobiet nigdy nie zaczęły by używać mydła Palmolive…

Wszystko zaczęło się w roku 1911, gdy do agencji reklamowej Lord & Thomas po poradę zgłosili się B.J. Johnson i Charles Pearce. Chcieli sprzedawać mydło do prania, pod nazwą Mydło Galwaniczne. Specjaliści od reklamy odradzili im wchodzenie w ten rynek.

Okazało się jednak, że mają inny produkt, który rokował spore szanse na sukces. Było to mydło toaletowe, zrobione z oleju palmowego i oliwy. Panowie Johnson i Pearce nie widzieli w nim nic niezwykłego, ale Claude Hopkins, który przewodniczył grupie doradców reklamowych zaproponował niezwykłą akcję.

Plan był następujący:

1. Publikacja 2-3 reklam, opowiadających historię mydła Palmolive z naciskiem na pokazanie jego wpływu na urodę. Reklamy kończyły się zapowiedzią, że producent mydła KUPI każdej zainteresowanej kobiecie kostkę tego mydła, by mogła się sama przekonać do jego działania.

2. Całostronicowa reklama z kuponem do zrealizowania w dowolnym sklepie. Wystarczy go wyciąć, a sprzedawca jest zobowiązany do wydania kostki, a za ten “zakup” płaci producent mydła.

3. Listy do wszystkich sklepów z informacją o całej akcji, zachęcające do zakupu dużych partii mydła, by sprzedawcy byli przygotowani na nagły popyt.

Efekty?

Mówiąc krótko, nieznana nikomu marka mydła pojawiła się nagle we wszystkich sklepach, a miliony kobiet zaczęły używać Palmolive, rozmawiać o nim i… KUPOWAĆ więcej!

Zobacz, akcja sprzed 100 lat, a mydło Palmolive sprzedawane jest do dziś! Masz dowód na to, jak działa reklama z dobrą ofertą.

Pomyśl, czy samo opisywanie zalet mydła Palmolive skłoniłoby tysiące kobiet do jego wypróbowania, a setki sklepów do zapełnienia nim magazynów? Śmiem wątpić… A to właśnie była iskra, która rozkręciła ten biznes na skalę światową.

DRUGI strzał prosto w serce klienta

To jest sposób na to, by rozkręcić i Twój biznes. To jest coś, co wręcz zmusza klientów do działania.

Przestań myśleć o reklamie w Internecie, jak o sprytnych tekstach perswazyjnych. Zacznij traktować je jak niezwykłe propozycje dla klientów. To właśnie TA propozycja jest OFERTĄ, jaką składasz klientowi.

OCZYWIŚCIE sam tekst odgrywa decydującą rolę w sprzedaży internetowej! Ale jego siła nie tkwi w NLP, perswazji, retoryce czy najnowszych technikach manipulacji, lecz w OFERCIE.

Najważniejsze jest to, CO chcesz zaproponować klientowi. Tekst musi go tylko tym zainteresować i pobudzić do działania.

Jaką ofertę możesz złożyć klientowi?

Pewnie sobie teraz zadajesz pytanie, jaka może być Twoja oferta?

Podstawowa i jedyna zasada, jaką musisz się kierować jest prosta: Zrób Klientowi Przysługę. Sprzedaż powinna być tylko DODATKIEM do tej przysługi.

Zazwyczaj to odwracamy. To przysługa jest dodatkiem do sprzedaży, prawda? Niby drobna różnica, ale zmienia całkowicie rodzaj relacji, jaką nawiązujemy z klientem. Przysługa staje się OKAZJĄ do zakupu, którą łaskawie umożliwiamy.

A największą przysługa, jaką możesz zrobić dla klienta jest co? Oddanie w jego ręce produktu, który pomaga mu osiągnąć jego cele. Wtedy klient kupuje bez żadnego oporu >>