Rano czytałem artykuł w INC. i tak mnie nakręcił pozytywnie, że muszę Ci o tym napisać.

Jak może wiesz, stworzyłem brief marketingowy, który prawie sam pisze oferty.

Jedna z osób sprzedała z jego pomocą dom, więc sprawdzone, działa. (omawiam go w pierwszym miesiącu NSC, jak by co.)

Skuteczność mojego briefu opiera się na starannie dobranych pytaniach.

Jest ich 37 i wiele osób ma poważny problem, by na nie rzeczowo odpowiedzieć.

Trudność polega na tym, że za mało interesują się klientami.

A co by było, gdybyśmy nasz brief sprowadzili do 3 “prostych” pytań?

Na przykład na pytaniach, które zbudowały potęgę Apple?

Jobs zadawał trzy pytania:

1. Co nie działa?

2. Dlaczego to nie działa?

3. Czy to najlepsze, co możemy zrobić?

Teraz zobacz, weź sobie sytuację swojego klienta, jego największy problem, z którym się zmaga i odpowiedz na nie.

Pytanie “co nie działa?” mówi o potrzebie.

Zobacz, jeśli wszystko działa, nie ma potrzeby!

Słyszałem ostatnio powiedzenie, że najlepsi klienci są już zajęci.

Jak ich zdobyć?

Odkryć niezaspokojoną potrzebę, coś, co ich frustruje i dać im swoją odpowiedź!

Proste, co?

Zapamiętaj – nie ma potrzeby, nie ma sprzedaży, bo to będzie tylko wciskanie nikomu niepotrzebnych produktów.

Odkryj frustrację klienta, rozwiąż jego problem i sprzedaż sama Ci pójdzie.

Widzisz, ciągle wracamy do podstaw – musisz umieć odnaleźć się w czym? W Kontekście klienta, a to pierwszy element systemu 3K, jakiego uczę w NSC.

Pytanie “dlaczego to nie działa?” pozwala odkryć prawdziwy problem klienta, a nie tylko powierzchowny.

Przykład z mojej działki.

Kiedyś uczyłem “technik” pisania.

Kiedy zacząłem zastanawiać się, dlaczego komuś nie udaje się napisać sprzedającego tekstu, odkryłem, że problem nie leży w technikach, lecz w człowieku i to nim trzeba się zająć – tak powstały słynne warsztaty TextFLOW.

Klientowi nie wystarczy, że powiesz “to jest produkt idealny dla Ciebie”.

On chce wiedzieć, dlaczego ten produkt jest dla niego idealny, samemu to sprawdzić, potrzebuje Kontentu do Konsumpcji, by samemu podjąć decyzję.

A Konsumpcja, to drugi element mojego systemu 3K.

Pytanie “czy to najlepsze, co możemy zrobić?” jest pytaniem o zaangażowanie.

Twoje zaangażowanie w rozwiązanie problemu klienta.

Jednocześnie jest to pytanie o wartość produktu lub usługi.

Wiadomo, że jest wiele produktów i usług.

Lepsze i gorsze.

Klient chce dla siebie najlepszego, zgadza się?

Więc, czy to, co sprzedajesz, jest najlepsze, co możesz dla niego zrobić?

Bo ostatecznie zawsze chodzi o efekt, czy ten Twój produkt da najlepsze efekty?

Czyli, czego klient może się spodziewać po zakupie i korzystaniu z Twojego produktu?

To 3K mojego systemu, czyli Kontynuacja.

Zadaj sobie te trzy pytania i odpowiedz w mailu, poście, opisie lub ofercie, a masz najprostszą formę doskonałej perswazji.

I teraz powinno być nawiązanie do NSC, że tam to wszystko masz, wystarczy korzystać i działać.

Ale nie mogę powiedzieć o NSC, zanim nie powiem Ci o jeszcze jednej rzeczy.

Przyjacielu, Przyjaciółko, jeśli chcesz zrobić krok dalej, pytania Steve Jobsa pomogą Ci udoskonalać Twój biznes!

Bez względu na sytuację, zadawaj sobie pytania:

1. Co nie działa? (W Twoim biznesie, w marketingu i sprzedaży?)

2. Dlaczego to nie działa? (I jakie mamy opcje naprawy?)

3. Czy to najlepsze, co możemy zrobić?

Widzisz, jakie to proste?

Więc, jeśli nie działa Ci sprzedaż online, na takim poziomie, jakiego oczekujesz, to ja nie tylko powiem Ci dlaczego tak się dzieje, ale i co najlepszego może zrobić, by działało!

Wszystkiego najlepszego z NSC.

PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>