Kategoria Teksty z mojego newslettera Liczba artykułów: 19

Marketingowy Rachunek Sumienia

Patrzysz czasem na gwiazdy? Bo one patrzą na Ciebie. Twoje cele, marzenia, aspiracje czekają w kolejce do spełnienia. Tylko że ta kolejka jest długa. W większości składa się z setek drobnych i nieznaczących spraw. A Twoje "gwiazdy" są na samym końcu. “Muszę najpierw...” “Zrobię to, gdy...” “Czekam na...” Dlatego szybko musisz zrobić Marketingowy Rachunek Sumienia.

Incepcja sprzedażowa w copywritingu

Pewnego dnia, rano, straciłem 45 minut przez błąd, który może pomóc Ci szybko przekonać klienta do zakupu. Do nowego biura dostałem 2 zestawy kluczy. Jeden kompletny, z 4 kluczami do 2 drzwi, w drugim brakuje jednego klucza - choć na sztuki się zgadza, są cztery, ale jeden nie wiadomo do czego. Właściwy komplet ma na jednym z kluczy pomarańczową naklejkę, z napisem “Wewnętrzne Góra”. Poprzedniego dnia, po powrocie z roboty wrzuciłem oba do takiej mojej szufladki. Rano szybko złapałem klucze z pomarańczową naklejką i pojechałem do biura. Ale gdy wziąłem klucze do ręki, zrozumiałem swój błąd.

Show, don’t tell czy Show and tell?

W zeszłym roku wybrałem się z ciekawości na tak zwane warsztaty malarskie. Mądra pani pokazała nam obraz. Wzburzone morze i halsujący żaglowiec. A przynajmniej tak mi się na początku wydawało. Bo gdy zaczęła opowiadać o epoce, nawiązaniach do innych dzieł i różnych szczegółach, to ja już nie wiedziałem, co naprawdę widzę. A wydawało się takie proste. OBRAZY NIE MAJĄ ZNACZENIA.

LiderMarketing – copywriter to nie owca

Dawno, dawno temu, copywriterzy wierzyli, że ziemia jest płaska. No dobra, wszyscy ludzie w to wierzyli. I bali się, że jeżeli pójdą za daleko, to dotrą do jej Krawędzi i… spadną w przepaść bez dna. Gdy pojawiły się pogłoski, że jednak Ziemia jest okrągła, mówili, że to niemożliwe, bo “Ci z drugiej strony” musieliby chodzić do góry nogami i by pospadali! Ale znaleźli się tacy, którzy nie przestraszyli się “spadania” i postanowili ZARYZYKOWAĆ. I odkryli nowe lądy, między innymi Amerykę. A tam przecież narodził się nowoczesny copywriting.

Bogactwo

Mam chyba za długi język. Pewnego razu, podczas nagrywania szkolenia wypaliłem: “KAŻDY produkt możemy sprowadzić do jednej z 4 ważnych kategorii. Dzięki temu, zamiast o nieznaczących cechach, zawsze mówmy o czymś bardzo istotnym i cennym dla klienta.” I wtedy padło podchwytliwe pytanie: “A na przykład telefon komórkowy dla seniorów z takimi dużymi klawiszami, do jakiej kategorii będzie należał?”

NEWSLETTER COPYWRITERA

Od 6 stycznia 2014 prawie codziennie piszę newsletter z poradami o copywritingu. Długi na 3-4 strony A4. Jedni go nienawidzą, inni uwielbiają. Chyba nikt nie pozostaje obojętny. Zaczęło się od…