Copywriting

Oferta na kryzys [DOWÓD NA SKUTECZNOŚĆ]

Ile jest najważniejszych elementów w dobrym tekście sprzedażowym? NAJWAŻNIEJSZYCH? Logika podpowiada, że tylko jeden może być najważniejszy, ale praktyka copywritingu…

Pozwól, że dziś opowiem Ci o drugim “najważniejszym” elemencie skutecznej oferty. Pierwszym, niezwykle istotnym jest mocny nagłówek, który decyduje o tym, czy ktokolwiek przeczyta Twój tekst.

A drugim – oferta. Ale oferta rozumiana jako atrakcyjna propozycja, a nie “oferta sprzedażowa”, czy po prostu tekst. O co chodzi?

Czy wiesz, jak zaczęła się historia sukcesu jednej z najbardziej znanych marek mydła? Gdyby nie niezwykła oferta, miliony kobiet nigdy nie zaczęły by używać mydła Palmolive…

Czytaj całość

Dlaczego powinieneś to przeczytać, zanim zaczniesz pisać następny tekst sprzedażowy?

„Dlaczego powinieneś to przeczytać, zanim zaczniesz pisać następny tekst sprzedażowy?”

Czytasz?

To znaczy, że zainteresował Cię mój nagłówek i dajesz mi kilka sekund szansy na głębsze zainteresowanie tym tekstem. Mam Twoją UWAGĘ. Hurra! Udało mi się spełnić pierwszy i najważniejszy warunek skuteczności oferty.

Są dwa podstawowe sposoby na to, by przyciągnąć uwagę klientów do tekstu sprzedażowego – nawet, jeśli będzie to tylko krótki opis produktu: OBRAZEK + NAGŁÓWEK.

Czytaj całość

Z warsztatu copywritera

Dziś na moim blogu debiutuje Kasia Kot, którą poznałem przy okazji współpracy z wydawnictwem „Wiedza i Praktyka”.

Ten niepozorny artykuł odsłania sekret pisania przekonujących i… entuzjastycznych tekstów na najbardziej nudne tematy.

Zobacz, jakie to może być proste:

Czytaj całość

Boczna droga perswazji w copywritingu internetowym

Zanim dokładnie powiem, co mam na myśli, kilka słów na temat jednej z praktycznych teorii perswazji –  modelu wypracowania prawdopodobieństw, której twórcami są Richard Petty i John Cacioppo.

Teoria ta zakłada istnienie dwóch sposobów perswazyjnego wpływania na postawy ludzi:

Centralna strategia perswazji – „klienci” analizują komunikat perswazyjny, uważnie słuchając i rozważając argumenty. Sprawdza się w sytuacji, gdy mają oni zdolności, motywację i warunki do uważnego słuchania komunikatu.

Peryferyczna strategia perswazji – „klienci” nie analizują argumentów zawartych w komunikacie perswazyjnym, są natomiast pod wpływem wskazówek peryferycznych (atrakcyjność i wiarygodność nadawcy komunikatu oraz forma i sposób przekazu).

A to oznacza, że jeśli chcemy zdobyć klienta, sama treść oferty, nawet najbardziej przekonująca merytorycznie ma małe szanse na zdobycie dużej ilości upragnionych zamówień.  Dlaczego? Najprościej mówiąc, Internet nie sprzyja uważnemu słuchaniu i spokojnej analizie. To raczej ciągła karuzela nowych bodźców i wrażeń. Większość osób ma duży problem by uważnie przeczytać dłuższy tekst, nie mówiąc już o rzetelnej analizie.

Czytaj całość

Cena Czyni Cuda?

To frustrujące, gdy wiesz, że masz świetny produkt, a klienci nie kupują, bo „cena jest za wysoka”. A gdy widzisz, że płacąc zaledwie kilka procent mniej, kupują bazarową tandetę, to pewnie bezsilność zżera Cię od środka. Czy dobry copywriting jest w stanie przekonać klientów by płacili więcej za dobre produkty?

Podobne sytuacje zdarzały mi się, gdy lata temu pracowałem jako przedstawiciel handlowy. (Tak, tak, nie jestem natchnionym pisarzem, lecz sprzedawcą z krwi i kości). Po początkowych porażkach w tym zawodzie przypadkowo odkryłem pewną dziwną cechę ludzkiej natury, która sprawiała, że kupowali ode mnie, nie patrząc na cenę.

Czytaj całość

4 krótkie podpowiedzi, jak napisać naprawdę skuteczną ofertę

Chciałbym Ci dziś opowiedzieć o ważnej lekcji copywritingu, jaką odebrałem podczas realizacji jednego z ostatnich zleceń. Niewiele brakowało, a ominęłaby mnie radość ze stworzenia diabelnie skutecznej oferty. A na koniec dowiesz się czegoś zaskakującego na temat ulepszania ofert sprzedażowych.

A wszystko zaczęło się banalnie…

Zgłosił do mnie klient, nazwijmy go „Ł”, z prośbą o poprawienie oferty do jego produktu. To było to, co uwielbiam i co mi najlepiej wychodzi – klasyczny list sprzedażowy z produktem dla masowego klienta. Dlaczego tak lubię pisać tego typu oferty? Bo od razu widzę efekt swojej pracy w postaci zamówień. Nie ma nic lepszego niż oferta, która świetnie sprzedaje!

Czytaj całość

Brakujący element skutecznej oferty

„Dajcie mi tylko możliwość umieszczenia tego jednego elementu w ofercie, a sprzedam wszystko, co chcecie” – Brian Keith Voiles

Magiczne sztuczki zawsze są w cenie. Gdyby ktoś mógłby za pomocą jednego dotknięcia czarodziejskiej różdżki zwiększyć skuteczność Twojej oferty, to ile to by było warte dla Ciebie?

Być może kiwasz teraz z politowaniem głową, że zamiast pokazywać poważne tricki copywriterów, piszę o jakichś czarach. A przecież Twoi klienci są bardzo poważni i nie ma miejsca na zabawy w poważnym biznesie, tak?

Dobrze. To właśnie Twoi klienci mogą jednym dotknięciem całkowicie odmienić Twoją ofertę. Czy to brzmi poważniej? W zasięgu ręki (no, może e-maila) masz coś, co w gwałtowny sposób zwiększy sprzedaż dowolnego produktu z Twojej oferty.

Czytaj całość

DISCO Copywriting: ratunek dla Twoich ofert?

Kilka dni temu miałem wątpliwą przyjemność uczestniczyć w demonstracji zachowania klientów, przeglądających ofertę sprzedażową na stronie internetowej. Byłem zdruzgotany.

Sposób, w jaki czytali ofertę praktycznie uniemożliwia im jakikolwiek zakup! I to nie był odosobniony przypadek. Jedna sesja, druga sesja, dziesiąta, dwudziesta, pięćdziesiąta… Za każdym razem to samo. To cud, że ktokolwiek coś kupił. Z tym problemem ma do czynienia każdy, kto sprzedaje w Internecie.

Jaki problem na stronie internetowej praktycznie wyklucza sprzedaż?

6 dni temu wracałem samochodem z Warszawy. Było już ciemno, na drodze na szczęście nie było zbyt wielkiego ruchu, więc spokojnie jechałem do domu. Monotonia zaczęła mnie nużyć i czułem, że jeśli w ciągu kilku minut nic się nie wydarzy, to zasnę. I wtedy nagle… postanowiłem zjechać na parking i odpocząć pół godziny.

Po 30 minutach ponownie ruszyłem w drogę. Dobrze mi się jechało. Droga była prosta, pusta, a gdy jechałem przez las na drogę wyskoczyła mi sarna! Przed samym samochodem. Podświadomie wcisnąłem hamulec do samego końca. Sarna leciała prosto na mnie.

Czytaj całość

Jak przekonać do zakupu klientów, których nie da się przekonać?

Masz do czynienia z osobami, które niczego nie kupują, bo posługują się stereotypowymi stwierdzeniami typu „to za drogo”? Jeśli to one powstrzymują Twoich klientów przed zakupem, to masz problem. Pomogę Ci go rozwiązać.

Każdy, kto próbował kiedykolwiek obalić takie ogólne stwierdzenie za pomocą racjonalnych argumentów wie, że to nie ma najmniejszego sensu. Przytaczanie konkretnych liczb i faktów, zamiast przekonywać adwersarza, tylko pogłębia jego irytację.

Czytaj całość

Nie bądź dzięciołem!

Dziś opowiem Ci o bardzo nietypowym narzędziu przydatnym w pracy copywritera. Jest to Matryca Haddona, a pomoże Ci ona zwiększyć siłę wpływu na czytelników Twoich tekstów. Okazuje się bowiem, że copywriting to coś więcej pisanie tekstów. Trzeba jeszcze przy tym myśleć.

Bardzo często jest tak, że tworząc ofertę sprzedażową liczymy na tak zwany Złoty Strzał. Jedna oferta, jedno mocne uderzenie prosto w serce klienta i albo go zyskujemy albo tracimy. Wszystko albo nic.

A to poważny błąd. Dlaczego?

Czytaj całość

Jaka naprawdę powinna być oferta sprzedażowa?

Czy wiesz, jaka jest największa przeszkoda w pisaniu dobrych tekstów sprzedażowych? Może uda mi się Ciebie zaskoczyć…

Jeśli twoim bezpośrednim celem jest zdobywanie klientów, to nie licz na sukces, gdy starasz się tworzyć ładne teksty. Tak, dobrze czytasz – skupianie się na stylu i wyglądzie, a nie treści to przeszkoda.

Dlaczego?

Z dwóch powodów.

Czytaj całość

Copywriting – zapomniany warunek skuteczności

Czy i Tobie copywriting nadal kojarzy się bardziej z kreatywnym pisaniem, filologią polską lub dziennikarstwem, niż ze sprzedażą, która przynosi konkretne rezultaty?

Pytam o to, bo chcę dziś opowiedzieć Ci o pewnej zasadzie, która pozwala osiągać niesamowite wyniki, ale to zainteresuje tylko osoby, które w copywriterze widzą handlowca, a nie tekściarza, wypełniającego strony internetowe słowami.

Jesteś? To dobrze, wiedziałem, za zależy Ci na wynikach 🙂 Chyba, że to zwykła ciekawość…? W każdym razie posłuchaj:

Czytaj całość
1 2 3 4 5 9